کسب رتبه اول خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی توسط رامک یدک

شرکت رامک یدک با شعار "رامک یدک، تداوم حرکت" در حالی موفق به کسب این جایگاه شده است که بسیاری از خودروهای وارداتی با چالش کمبود لوازم یدکی و دریافت خدمات پس از فروش باکیفیت مواجه‌اند.
به عبارت دیگر، در شرایط فعلی و در دوران تحریم‌های اقتصادی، کمبود قطعات یکی از مشکلات ارائه دهندگان خدمات پس از فروش در کشور به شمار می‌رود

گزارش ارزیابی سال ۹۸ شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران که هر ساله فعالان صنعت خودرو را در زمینه های تولید، واردات و خدمات پس از فروش مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار می دهد، نتایج این بررسی حاکی از آن است که رامک خودرو در میان شرکت های واردکننده خودرو که بیش از 10 نمایندگی خدمات پس از فروش در کل کشور دارند، رتبه اول را در ارائه خدمات پس از فروش دریافت کرده است. این در حالی است که طی سال های اخیر نه تنها سنجش نحوه ارائه خدمات از سوی متولی این امر سختگیرانه تر شده است بلکه رقابت در میان واردکنندگان نیز به شدت افزایش یافته و ارائه خدمات پس از فروش به یکی از اصلی ترین اولویت های فعالان این بازار نیز بدل شده است.

شرکت رامک یدک ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سانگ یانگ کره جنوبی است.



جلسه اختتامیه ارزیابی های خدمات پس از فروش صنعت خودرو مربوط به دوره ارزیابی سال ۱۳۹۸ که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اواسط تابستان سال ۹۹ ادامه پیدا کرده بود، با حضور مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد.
فرآیند ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو همه ساله براساس الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرایی می شود.
به کارگیری IT در اجرای ارزیابی ها
آخرین دوره این ارزیابی که با توجه به شیوع ویروس کرونا با تاخیراتی در اجرا همراه بود، در نیمه تابستان سال ۹۹ به جمع بندی رسید. در این دوره تعداد ۴۸ شرکت عرضه کننده خودرو و تعداد ۲۳۸۵ نمایندگی مجاز زیرمجموعه آن ها مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصل از این ارزیابی طی جلسه ای با حضور مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد.
در این جلسه ضمن تبیین نحوه اجرا و به روزآوری روش های ارزیابی، به کارگیری IT (فناوری اطلاعات) در اجرای ارزیابی ها و... نتایج ارزیابی های به عمل آمده در حوزه هایی نظیر ستاد خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو یا واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز تحت پوشش آن ها به همراه وضعیت رتبه بندی نهایی شرکت ها در ۲ دسته خودروهای سواری و سنگین تشریح شد.