در این مقاله در نظر داریم نسل های مختلف خودرو کوراندو که توسط قدیمی ترین برند خودرویی کره جنوبی تولید شده است را معرفی و بررسی نماییم

خودرو کوراندو تا به امروز در 4 نسل تولید و روانه بازارهای بین المللی گشته است.

نسل اول در بین سال های 1982 تا 1996 تولید شد:

شرکت سانگ یانگ موتورز کره جنوبی در سال 1983 شروع به تولید جیپ CJ-7 نمود، که با نام کوراندو وارد بازار کره شد. کوراندو (مخفف جمله کره ای ها می توانند است)سانگ یانگ در سال 1986 اقدام به صادرات این خودرو به کشور ژاپن و سپس در سال 1988 صادرات آن را به اروپا آغاز کرد .

به غیر از CJ-7، یک تیپ 9 نفره از کوراندو با نام K9 نیز تولید شد که نسبت به CJ-7 لوکس تر بود. و در سال 1996 تولید آن پایان یافت.

نسل دوم در بین سال های 1996 تا 2006 تولید شد:

دومین نسل کوراندوی در سال 1996 با نام موسو تولید شد. این خودرو سپس در سال 1997 در اروپا و در سال 1998 در استرالیا تولید شد.در خودرو موسو موتورهای گازوئیلی 2300 و 3200 سی سی، تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان و جعبه دندهٔ ۵ حالتهٔ دستی بورگ وارنر استفاده شد


سانگ یانگ در سال 2004 یک به روزرسانی برای نسل دوم کوراندو انجام داد و تولید آن در سال 2006 متوقف شد. با این حال فروش آن تا سال 2007 در بسیاری کشورها ادامه یافت. این خودرو با انواع موتورهای دیزلی و بنزینی ارائه شد از جمله می‌توان به یک موتور دیزلی 5 سیلندر 2900 سی سی از شرکت مرسدس بنز اشاره کرد. در سال ۲۰۰۸، شرکت روسیه‌ای TagAZ، شروع به گرد هم آوردن محصولات کوراندو با نام Tag-AZ Tager کرد. نه تنها ورژن سه درب خودرو بلکه ورژن ۵ درب را نیز تولید کرد.

نسل سوم در بین سال های 2010 تا 2019 تولید شد:

سانگ یانگ در سال 2010 نسل سوم کوراندو را با نام کوراندو C200 تولید کرد این اولین خوردو ای بود که بعد از تغییرات در خط تولید شرکت سانگ یانگ تولید می‌شد. فاصلهٔ بین محورهای چرخ‌های آن بیشتر از رقیبانی همچون هیوندای ix35 و کیا اسپورتیج بود. تصمیم‌گیری نامگذاری این خودرو (C200) توسط خود شرکت سانگ یانگ صورت گرفت. این خودرو در روسیه با نام سانگ یانگ اکتیون به فروش می‌رود.


سومین نسل کوراندو در ابتدا با یک جعبه دنده دستی 6 حالته و سپس یک جعبه دنده خودکار 6 حالته DSI مدل M11 تولید شد و تولید آن از سال 2011 آغاز شد. مصرف سوخت این خودرو 6 لیتر در 100 کیلومتر و شتاب ۰ تا 100 آن کمتر از 10 ثانیه می‌باشد. موتور کوراندو یک توربودیزل 2000 سی سی است که 175 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. موتور بنزینی آن در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.که می تواند 150 اسب بخار نیرو تولید کند و مدل بنزینی آن وارد ایران شد.

کوراندو در بین سال های 2010 تا 2018 سه فیس مختلف را تجربه کرد که آخرین فیس آن در سال 2018 توسط شرکت رامک خودرو به مشتریان تحویل شد.این خودرو دارای یک موتور بنزینی 2000 سی سی با 150 اسب بخار قدرت بود و از نظر آپشن فول ترین حالت ممکن توسط رامک خودرو سفارش گذاری و عرضه شد.



نسل چهارم از سال 2020 تا به الان می باشد:

تحویل این خودرو که به تازگی در تمام نمایندگی های سانگ یانگ در کل دنیا آغاز شده است و با استقبال خوبی رو به رو بوده است این خودرو با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن و با دو موتور 1600 سی سی توربو دیزل و و 1500 سی سی توربو بنزینی ارائه شده است .

طراحی خارجی و داخلی این خودرو نیز بسیار متفاوت با نسل سوم کوراندو بوده است و بسیار بهبود یافته است و این یکی از دلایل موفقیت این خودرو در بازار های جهانی در آینده می تواند باشد.