اسکار فورتس و دیگو والجو، کسانی بودند که با نتایج فوق العاده ای از مسابقات داکار 2018 به خانه برگشتند. 

با بازگشت سانگ یانگ به این سری مسابقات که اکنون در آمریکای جنوبی برگزار می شود، این 2 راننده و نقشه خوان اسپانیایی توانستند مقام 32 در کل و مقام دوم بعنوان تیم تازه وارد را برای کره ای ها، به ارمغان بیاورند.


حال جاه طلبی این شرکت کره ای با معرفی یک تازه وارد، چند برابر هم شده: 2019 Rexton DKR. از زمانی که این اژدهای کره ای به عنوان یک ماشین کاملا جدید معرفی شد، این فرصت را به فورتس و والجو داده که به نتایجی
فرا تر از آنچه در شروع این پروژه تعیین شده، بی اندیشند. خودرویی که همانند 2018 Tivoli DKR، توسط خاویر هرادور در اسپانیا به تکامل رسیده و ساخته شده.


 
رکستون داکار، مانند سال قبل بر مبنای یک باگی دیفرانسیل عقب شکل گرفته که موتور در وسط شاسی قرار دارد، اما در بخش  های دیگر دستخوش تغییرات و ارتقاء بوده است.


قدرت موتور هشت سیلندر بنزینی آن، با 45 اسب افزایش به 450 اسب بخار رسیده که توسط یک گیرباکس سکوئنشن کاملا جدید به چرخ های عقب میرسد، چرخ هایی که مجهز به سیستم تعلیقی توسعه یافته و مخصوص خودرو های داکار می باشد و با تمام این ها،  220 کیلوگرم سبکتر شده است!.


فورتس راننده تیم عنوان کرد : اکنون ما قادر خواهیم بود که تمرینات را شروع کنیم. هدف گذاری که امسال کردیم، فراتر از این بوده که فقط مسابقه را به پایان برسونیم. این موضوع طبیعیه که سال به سال به نتایج بهتر فکر کنیم، ولی اونجا تو مسابقه، کلی تویوتا، فورد و Mini هست که از لحاظ تئوری باید از ما جلوتر باشن.
در هر صورت با توجه به این واقعیت، اعضای این تیم کره ای فکر نمی کنند که چهل یکمین دور مساابقات داکار خیلی آسان باشد.


مسابقه ای که مسیر آن، کوتاهتر از زمان برگزاری در آمریکای جنوبی می باشد.


دیگو والجو افزود: سال قبل پنج روزی که در پرو بودیم خیلی سخت گذشت. جایی که در همان ابتدا عده ای کناره گیری گردند. اما امسال با 8 ماشین نتایجی بهتر کسب خواهیم کرد. والجو امسال برای چهارمین بار داکار را تجربه خواهد کرد.
 
فورتس و والجو تمرینات خود را برای آماده سازی، از ابوظبی و مراکش شروع خواهند کرد. اما به گفته یکی از اعضای تیم، تپه های شنی و رمل های پرو از سختی منحصر به فردی برخوردارند و جزء پیچیده ترین بیابان های دنیا هستند که این موضوع چالش فراوانی برای کمک راننده ها بوجود می آورند و امسال سال برنزه شدن آنهاست! چرا که پیش بینی می شود 70% مسیر امسال را ماسه تشکیل می دهد.


داکار 2019 در تاریخ 6 ژانویه در لیما شروع خواهد شد و شرکت کنندگان بعد از طی 5000 کیلومتر در پرو به کاار خاود پایاان خواهند داد. مسیری که 3000 کیلومتر آن مناطق صعب العبور است.


منبع: @Ramakgroup