تیوولی و کوراندو توربوشارژ در مسابقات Enfora Cup

نگاهی به توربوشارژر و سوپرشارژر:

توربوشارژر در حقیقت یک توربین است که هوا را فشرده می‌کند و به داخل محفظه‌ی احتراق می‌فرستد. سوپرشارژر و توربوشارژر هر دو همین کار را انجام می‌دهند و تفاوت آن‌ها تنها در نحوه‌ی تأمین نیروی مورد نیازشان است. سوپرشارژرها نیروی مورد نیاز خود را مستقیما از میل لنگ خودرو دریافت می‌کنند که  می‌تواند با استفاده از تسمه باشد، اما توربوشارژر نیروی مورد نیاز خود را از گازهای خروجی اگزوز تأمین می‌کند. مزیت سوپرشارژرها در این است که چون مستقیما به میل‌لنگ متصل هستند، دیگر تأخیری در عملکرد آن‌ها وجود ندارد و از ابتدای گاز دادن راننده، وارد عمل می‌شوند. اما توربوشارژر برای چرخش نیاز به انتقال انرژی گازهای اگزوز به توربین دارد تا آن را به چرخش دربیاورند.


سوپرشارژر و توربوشارژر هر دو یک وظیفه دارند و آن فراهم آوردن هوای فشرده و چگال‌تر برای پیشرانه‌ی خودرو است. همانطور که گفته شد تنها تفاوت این دو سامانه در بخش تامین نیروی مورد نیاز و در بعضی انواع نیز در نحوه‌ی کارکرد آن‌ها است.

ماشین مسابقه ای کوراندو Korando C  و تیوولی در مسابقات  Enfora Cup با موتور توربوشارژ شرکت کردند این مسابقات با حمایت شرکت تایر نکسن Nexen  برگزار میشود و با همین نام  Nexen Speed Racing 2018  نیز شناخته میشود  ، استحکام بدنه و  قدرت توربو شارژر از مهمترین بخش های این مسابقات به شمار می آید. در این مسابقات 17 تیم از شرکتهای مختلف شرکت دارند و دور دوم این مسابقات ماه آینده برگزار خواهد شد.

دوستان و همراهان سایت مرجع سانگ یانگ ایران عکسهایی از این مسابقات را می توانید در ذیل مشاهده کنید
 










 



مرجع سانگ یانگ ایران در شبکه های اجتماعی



<<جهت ورود به صفحه سایت مرجع سانگ یانگ روی عکس هر کدام از شبکه های اجتماعی فوق کلیک کنید>>