تجربه رانندگی با سانگ یانگ تیوولی (ارسالی از مشتریان عزیز)


جناب آقای مهدی وزیریان:

تجربه من پس از 10 هزار کیلومتر با تیوولی:

احتمالا همه ی خریداران این ماشین، قبل از تیوولی خودروی دیگه ای رو تجربه کردن.. من هم پراید و 206 SD داشتم. بنابراین مقایسه های من رو در این ابعاد تصور کنید.

بعد از ده هزار کیلومتر، هنوز احساس خوبی با ماشین دارم؛ تا به امروز برای تعمیر یا تعویض قطعه ای نیاز به مراجعه نداشتم و خدا رو شکر تصادفی هم پیش نیامده. 
در سرویس اولیه که در کیلومتر 7500 انجام دادم، روغن و فیلتر روغن تعویض و ماشین بازبینی شد.

یکی از اقوام به کم شدن لنت ترمز اشاره کرد که البته نه در قدرت ترمز تغییری ایجاد شده و نه صدای اضافه به گوش میرسه.. به هر صورت، روی ماشین اتوماتیک باید به نوعی از رانندگی عادت کنید که نیاز زیادی به ترمز گرفتن پیش نیاد.

ماشین در حد 1600 سی سی، پرقدرته و کشش قابل قبول و یه مقدار فراتر از انتظار داره.. البته به شرطی که نحوه ی تعامل با پدال گاز دستتون اومده باشه. 

در یک مقیاس شتاب و کشش، میتونم اون رو شبیه تندر 90 (از جهت شناخت عمومی بیشتر جهت به دست اومدن اون) بدونم که از نظر من خیلی خوبه.. در واقع هیچ خودرویی تا این حجم موتور (به جز جولیتا که حسابش جداست!)، به پای این خودرو نمی رسه.. این موضوع در سطح خودروهای غیرتوربو همکلاس که کاملا صادقه. 

در عین حال، مصرف خودرو با یکی رانندگی معقول و غیر شتابدار، در شهری مثل تهران، به طور میانگین حدود هشت و نیم تا 10، بسته به میزان ترافیک، متغیره که برای خودرویی در این سطح قابل قبوله. در واقع با یک باک پر و تا روشن شدن چراغ هشدار بنزین، حدود 400 کیلومتر در شهر راه میره. مصرف جاده ای اما حدود شش و نیم تا هفت و نیم، بسته به جاده، متغیره.

سنسورهای ماشین خوب عمل می کنن و در مواجهه با نور کم یا باران، راحتی خوبی به راننده میدن. 

صندلی ها هنوز بر شکل اولیه هستند و چرم مصنوعی اون ها تغییر حالت نداده. این، شاید به دلیل نگهداری من که شامل استفاده از نگهدارنده چرم Sonax و Bullsone بوده باشه. این روکش، به دلیل داشتن سوراخ های متعدد، ممکنه محلی برای تجمع آشغال هم باشه.. که نیاز به تمیز کردن داره. قطعات لاستیکی داخل فرو رفتگی ها، اغلب قابل خارج و تمیز کردن هستند که نکته ی مثبتیه. زیر صندلی ها برای تمیز کردن، با جلو و عقب دادن اون ها در دسترس هستن. کفی پایی که از نمایندگی خریدم و جنس پلی اورتان داره، به خوبی روز اول و سالمه، با وجود اینکه مانند اشکال قالبی، تمام فضا رو پوشش نمیده.

در واقع، فکر نمیکنم که خودرویی تا این قیمت وجود داشته باشه که بتونه بهتر از این باشه، هر چند، مگه خودروهایی با قیمت بالاتر هم می تونن؟ برای من که نه.. وقتی بعد از حدود یک سال و نیم از ورودش، نمای بیرونی خودرو هنوز به درخشیدن و دلبری در شهر ادامه میده و نما و کیفیت درونیش، رفاه کامل رو برام میاره..

خودروی اقای مهدی وزیریان

جناب آقای غروی:

 با سلام به دوستان عزيز؛

 تجربه رانندگي شخصي با ماشين تيوولي در شهر يا جاده؛

 ابتدا بايد عرض كنم كه راننده حتما" بايد از خصوصيت گيربكس و پدال گاز تيوولي و رفتار با آن آگاهي كامل داشته باشد. 

اين مهارت با مقداري تمرين و تمركز براحتي بدست خواهد آمد.

جهت اطلاع عزيزان، گيربكس تيوولي از نوع E Tronic بوده و يكي از هوشمندترين گيربكسهاي طراحي شده توسط كمپاني ايسين ژاپن مي باشد.

يكي از نكاتي كه هنگام رانندگي با تيوولي بايد همواره  در نظر داشت كنترل شتاب خودروي در حال حركت در حالت رانندگي (D) مي باشد.

اگر به هر دليلي ماشين شتاب مورد نظر شما را نداشت، پدال گاز را يكبار تا انتها فشار دهيد، بين يك و گاهي دو دنده در گيربكس معكوس مي شود و سپس مي توانيد براحتي از طريق پدال گاز، ماشين را به شتاب مورد نظر خود برسانيد.

در هنگام سبقت از موانع يا خودروهاي ديگر در مسير حركت ماشين، همچنين بالا رفتن از شيب هاي  تند در جاده، مي توانيد با استفاده از حالت پاور گيربكس و تغيير نوع تعويض دنده خودرو به تيپ ترونيك در آن، شتاب و سرعت بهتري را از تيوولي بگيريد.

دوستان توجه داشته باشيد كه در بالا رفتن از شيب هاي تند در جاده هاي كوهستاني اين كار فشار كمتري نيز به ماشين وارد خواهد كرد.

در برخي از مواقع ضروري نيز مي توان كليد سيستم كنترل الكترونيكي پايداري خودرو (ESP) را موقتا" قطع كرد تا شتاب بيشتري در حركت بدست آورد.(بياد داشته باشيم كه ايمني خودرو در اين حالت كمتر خواهد شد)

در خاتمه من خودم از بنزين سوپر براي تيوولي استفاده مي كنم.  البته اگر ناچار شديد، مصرف بنزين معمولي نيز محدوديتي ايجاد نمي كند.
اما در برخي جايگاه هاي خارج از شهر، بنزين معمولي كيفيت خوبي ندارد و روي عملكرد موتور و صداي آن تاثير مي گذارد.

 من تا به حال از مكمل بنزين، براي تيوولي استفاده نكرده ام و به دوستان هم آنرا توصيه نمي كنم.
  
اميدوارم تمام دوستاني كه تيوولي خود را تحويل گرفته اند از رانندگي با اين خودرو لذت ببرند و تجربيات گفته شده برايشان مفيد بوده باشد.

همچنين آن گروه از دوستاني هم كه خودرو خود را تحويل نگرفته اند هر چه زودتر تيوولي خود را تحويل گرفته و از رانندگي با اين خودرو لذت ببرند.

ارادتمند.غروی


دوستان عزیز و مشتریان گرامی شما هم میتوانید تجربیات سواری با محصولات سانگ یانگ را برایمان ارسال کنید. . .




مرجع سانگ یانگ ایران در شبکه های اجتماعی